WFTU Lawyers Committee Delegation visits Athens to express solidarity against “Golden Dawn” neo-nazi criminal organization ( segue italiano...)

An International Delegation of the WFTU Lawyers Committee composed by lawyers from Italy, Turkey and Cyprus is visiting Athens, Greece and it is following the Trial of the criminal – neo-nazi organization “Golden Dawn”. The WFTU Lawyers Committee has repeatedly expressed its deep concern on the trial’s Prosecutors declarations and the latest developments on the trial.

An important moment was the meeting of the committee members with Magda Fisa, mother of the murdered by the Golden Dawn artist Pavlos Fisas.

The international delegation of the committee expressed its solidarity with the victims of the nazi attacks against workers, immigrants and the people of Greece. Furthermore, the class-oriented WFTU lawyers underlined they are going to follow until the very end this important case and to respectively inform the international scene. As they stated to the Press and to the Greek class-oriented lawyers who try to prove the criminal role of the “Golden Dawn”: “This trial concerns all of us, not only from a legal but also from a social point of view”.

**************************************************************************************************************

La delegazione del Comitato Avvocati del WFTU visita Atene per esprimere solidarietà contro l'organizzazione criminale neonazista "Alba dorata".

Una delegazione internazionale del WFTU Lawyers Committee, composta da avvocati italiani, turchi e ciprioti, è in visita ad Atene, in Grecia, e segue il processo dell'organizzazione criminale - neonazista "Alba dorata".

Il Comitato degli Avvocati della WFTU ha ripetutamente espresso la sua profonda preoccupazione per le dichiarazioni dei procuratori del processo e per gli ultimi sviluppi del processo.

Un momento importante è stato l'incontro dei membri del comitato con Magda Fisa, madre dell'artista Pavlos Fisas assasinato da un  militante di  "Alba dorata".

La delegazione internazionale del comitato ha espresso la propria solidarietà alle vittime degli attacchi nazisti contro i lavoratori, gli immigrati e il popolo greco. Inoltre, gli avvocati del WFTU, hanno sottolineato che seguiranno fino alla fine questo importante caso e che, rispettivamente, informeranno la scena internazionale. Come hanno dichiarato alla stampa  agli avvocati greci che cercano di dimostrare il ruolo criminale della "Golden Dawn":

"Questo processo riguarda tutti noi, non solo dal punto di vista legale ma anche sociale".